Завдання вчителя не доносити істину, а вчити її знаходити. Дитину спочатку потрібно зацікавити, навчити хотіти й прагнути, а вже потім — знати й уміти. Процес навчання є своєрідним процесом самостійного «відкриття» учнем уже відомих у науці знань. Одним із шляхів реалізації цієї ідеї є впровадження ідей продуктивного навчання на уроках математики з метою розвитку творчої самодостатньої особистості, громадянина України, успішної в житті людини.
ПРОВІДНА ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ ДОСВІДУ
Розвиток творчої особистості формування математичних компетенцій як складової життєвих компетентностей учнів засобами продуктивного навчання, націлених на забезпечення успіху навчання за рахунок власної діяльності школярів, розкриття творчих ресурсів і потенційних можливостей, у сукупності сприяють підвищенню ефективності уроків математики.
Мета досвіду. Узагальнення та систематизація науково-методичного, педагогічного та психологічного аспекту процесу навчання й розвитку творчого потенціалу особистості, здатної до самореалізації в сучасному суспільстві, шляхом використання прийомів продуктивного навчання, розробки схем і таблиць, конспектів, використання електронних та інформаційних засобів навчання, мультимедійних ресурсів, розробки різнорівневих тестових і практичних завдань у контексті розвитку математичних компетенцій учнів.
Технологія досвіду.
Реалізується шляхом поєднання різноманітних активних форм роботи (індивідуальних, парних, групових, колективних) і ігрових, частково-пошукових, пошукових, дослідницьких, прогресивних активних методів інтерактивного навчання, розвитку критичного мислення в рамках продуктивного уроку математики.
Науково- теоретичну базу досвіду складають праці Л. Вигодського, М. Гузика, Л. Занкова, В, Ледньова, М. Лобачевського, В. Палтишева, І. Підласова, О. Пометун, К. Ушинського, А. Хуторського, В. Шаталова.
презентація досвіду
|