Проблеми сучасної освіти в Україні полягають у тому, що знання, вміння й навички, які формуються у школярів, не передбачають подальше їх застосування в різних сферах суспільного життя. У зв’язку з цим пріоритетне значення надається сьогодні освіті, яка забезпечує відповідність особистості випускника сучасним вимогам суспільства. Сучасна школа як соціально-педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких освітніх результатів, які б відповідали цілям розвитку особистості й сучасним вимогам суспільства. Перед школою стоїть завдання: допомогти учням в оволодінні технологіями життєтворчості, створити умови для розкриття потенціалу самопізнання, самооцінки, самоактуалізації, саморегуляції, самоконтролю, інтеграції в соціокультурний простір. І саме розвиток вмінь застосування теоретичних знань на практиці подолає розрив між освітою і життям. Реальність стрімко змінюється: суспільство інформатизується. Україна все більше інтегрується в світовий простір. Ці фактори ставлять перед освітою інші завдання, ніж 12 років тому. Держстандарти і навчальні програми мають відповідати вимогам часу, тобто в них мають бути закладені найновіші досягнення науки, технологій, педагогічної думки, новий освітній зміст.
Так як в новому Державному стандарті базової та повної загальної середньої освіти затвердженого 23 листопада 2011 року велику увагу відводиться компетентнісному підходу, то потрібно усвідомити нові підходи до викладання математики, починаючи з 5 класу. Компетентнісний підхід до освіти - це спроба привести у відповідність освіту і потреби ринку праці. Він не є чимось новим, штучно створеним, а гармонійно поєднує традиційний підхід викладання, головним завданням якого було формування стійких знань, умінь та навичок, і особистісну орієнтовану форму навчання, метою якої є створення умов для розвитку та самореалізації кожного учня. Прагнучи йти "в ногу з часом ”, ми повинні шукати відповідь на питання «Що і як ми маємо робити? З чого почати і як продовжувати? Яким має бути кінцевий результат?»Вирішенням цих питань був присвячений семінар учителів математики, який відбувся 14 листопада 2013 року в Мелітопольській ЗОШ № 4
Учителі математики Ігошина Ірина Володимирівна, Тихонова Ольга Олександрівна, Жукова Оксана Борисівна організували та провели семінар для учителів математики на тему: «Викладання математики у 5 класах за новим Державним стандартом». Всіх гостей – учителів математики шкіл міста зустрічала «сучасна п’ятикласниця», яка роздавала їм буклет проведення семінару і диски з розробками всіх уроків математики у 5 класах за новим Державним стандартом в електронному варіанті.
В ході проведення семінару були заслухані доповіді : «Порівняльний аналіз чинного та нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти та програм для 5 класу з 2013 року» та (учитель математики Тихонова О. О.) Доклад Тихонової О. О. «Реалізація нового Державного стандарту освітньої галузі «Математика» у 5 класі» (учитель математики Ігошина І. В.) Доклад Ігошиної І. В. «Практичне впровадження нового Державного стандарту освітньої галузі «Математика» у 5 класі» (учитель математики Жукова О. Б.) Доклад Жукової О. Б. «Діяльнісний підхід у навчанні математики в 5 класі» (учитель математики Тихонова О. О.) «Матеріали електронних засобів навчання. Дидактичні матеріали» (учитель математики Ігошина І. В.)
Під час проведення семінару було проведено майстер – клас по формуванню компетентностей, використанню електронних засобів навчання (учитель математики Ігошина І. В.) , «Професійні задачі . Практичне впровадження» (учитель математики Жукова О. Б.) та з мотивації навчання (учитель математики Тихонова О. О.) Завдання вчителя не доносити істину, а вчити її знаходити. Дитину спочатку потрібно зацікавити, навчити хотіти й прагнути, а вже потім — знати й уміти. Процес навчання є своєрідним процесом самостійного «відкриття» учнем уже відомих у науці знань. «Людина досконало володіє лише тим, що сама здобуває власною працею». Під час навчання математики необхідно систематично збуджувати, розвивати та зміцнювати пізнавальний інтерес учнів і як важливий мотив навчання, і як стійку рису особистості. В кінці семінару всі учителя підвели підсумок, вони написали на відривних аркушах якості, які вони будуть виховувати у ідеального компетентного учня 5 класу та приклеїли їх на чайник. Теплі слова подяки було висловлено організаторам семінару від всіх учителів математики.
ще є фото у фотоальбомі
|