Головна » 2013 » Листопад » 14 » 14 листопада в ЗОШ № 4 відбувся міський семінар учителів математики
21:14
14 листопада в ЗОШ № 4 відбувся міський семінар учителів математики
Проблеми сучасної
освіти в Україні полягають у тому, що знання, вміння й навички, які формуються
у школярів, не передбачають подальше їх застосування в різних сферах
суспільного життя. У зв’язку з цим пріоритетне значення надається сьогодні
освіті, яка забезпечує відповідність особистості випускника сучасним вимогам
суспільства. Сучасна
школа як соціально-педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких
освітніх результатів, які б відповідали цілям розвитку особистості й сучасним
вимогам суспільства. Перед школою стоїть завдання: допомогти учням в оволодінні
технологіями життєтворчості, створити умови для розкриття потенціалу
самопізнання, самооцінки, самоактуалізації, саморегуляції, самоконтролю,
інтеграції в соціокультурний простір. І саме розвиток вмінь застосування
теоретичних знань на практиці подолає розрив між освітою і життям. Реальність
стрімко змінюється: суспільство інформатизується. Україна все більше
інтегрується в світовий простір. Ці фактори ставлять перед освітою інші
завдання, ніж 12 років тому. Держстандарти і навчальні програми мають
відповідати вимогам часу, тобто в них мають бути закладені найновіші досягнення
науки, технологій, педагогічної думки, новий освітній зміст.
Так як в новому Державному стандарті базової
та повної загальної середньої освіти затвердженого 23 листопада 2011 року
велику увагу відводиться компетентнісному підходу, то потрібно усвідомити нові
підходи до викладання математики, починаючи з 5 класу. Компетентнісний підхід до освіти - це спроба привести у відповідність
освіту і потреби ринку праці. Він не є чимось новим,
штучно створеним, а гармонійно поєднує традиційний підхід викладання, головним
завданням якого було формування стійких знань, умінь та навичок, і особистісну
орієнтовану форму навчання, метою якої є створення умов для розвитку та
самореалізації кожного учня. Прагнучи йти "в ногу з часом ”, ми повинні
шукати відповідь на питання «Що і як ми маємо робити? З чого почати і як
продовжувати? Яким має бути кінцевий результат?»Вирішенням цих питань був
присвячений семінар учителів
математики, який відбувся 14 листопада 2013 року в Мелітопольській ЗОШ № 4
Учителі математики Ігошина
Ірина Володимирівна, Тихонова Ольга Олександрівна, Жукова Оксана Борисівнаорганізували
та провели семінар для учителів математики на тему: «Викладання математики у 5 класах за новим Державним
стандартом». Всіх гостей – учителів математики шкіл міста
зустрічала «сучасна п’ятикласниця», яка
роздавала їм буклет проведення семінару і диски з розробками всіх уроків
математики у 5 класах за новим Державним стандартом в електронному варіанті.
На початку семінару було проведено тренінг, на якому
всі учителі згадали ті далекі часи, коли вони
з початкової школи перейшли в середню ланку. Що було для них найважче? До нас у
гості завітали сучасні п’ятикласники , які поділилися з гостями своїми
враженнями про перші місяці навчання в 5 класі, тому виник образ " чайника
"(дитина, яка тільки починає навчатися в середній ланці). тренинг
В ході проведення семінару були
заслухані доповіді : «Порівняльний аналіз чинного та нового Державного
стандарту базової та повної загальної середньої освіти та програм для 5 класу з
2013 року» та (учитель
математики Тихонова О. О.) Доклад Тихонової О. О.«Реалізація
нового Державного стандарту освітньої галузі «Математика» у 5 класі» (учитель математики Ігошина І. В.) Доклад Ігошиної І. В.«Практичне
впровадження нового Державного стандарту освітньої галузі «Математика» у 5
класі» (учитель математики Жукова О. Б.) Доклад Жукової О. Б.«Діяльнісний підхід у навчанні математики в 5 класі» (учитель математики Тихонова О. О.) «Матеріали електронних засобів навчання. Дидактичні
матеріали» (учитель математики Ігошина І. В.)
Під час проведення семінару
було проведено майстер – клас по формуванню компетентностей, використанню електронних засобів навчання (учитель
математики Ігошина І. В.) , «Професійні задачі . Практичне впровадження» (учитель математики Жукова О. Б.)
та з мотивації навчання (учитель математики Тихонова О. О.) Завдання вчителя не доносити істину, а вчити її
знаходити. Дитину спочатку потрібно зацікавити, навчити хотіти й прагнути, а
вже потім — знати й уміти. Процес навчання є своєрідним процесом самостійного
«відкриття» учнем уже відомих у науці знань. «Людина досконало володіє лише
тим, що сама здобуває власною працею». Під час навчання математики необхідно
систематично збуджувати, розвивати та зміцнювати пізнавальний інтерес учнів і
як важливий мотив навчання, і як стійку рису особистості. В кінці семінару всі учителя підвели підсумок, вони написали
на відривних аркушах якості, які вони будуть виховувати у ідеального
компетентного учня 5 класу таприклеїли
їх на чайник. Теплі слова подяки було висловлено організаторам семінару від всіх учителів
математики.