Проблеми сучасної
освіти в Україні полягають у тому, що знання, вміння й навички, які формуються
у школярів, не передбачають подальше їх застосування в різних сферах
суспільного життя. У зв’язку з цим пріоритетне значення надається сьогодні
освіті, яка забезпечує відповідність особистості випускника сучасним вимогам
суспільства. Сучасна
школа як соціально-педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких
освітніх результатів, які б відповідали цілям розвитку особистості й сучасним
вимогам суспільства. Перед школою стоїть завдання: допомогти учням в оволодінні
технологіями життєтворчості, створити умови для розкриття потенціалу
самопізнання, самооцінки, самоактуалізації, саморегуляції, самоконтролю,
інтеграції в соціокультурний простір. І саме розвиток вмінь застосування
теоретичних знань на практиці подолає розрив між освітою і життям. Реальність
стрімко змінюється: суспільство інформатизується. Україна все більше
інтегрується в світовий простір. Ці фактори ставлять перед освітою інші
завдання, ніж 12 років тому. Держстандарти і навчальні програми мають
відповідати вимогам часу, тобто в них мають бути закладені найновіші досягнення
науки, технологій, педагогічної думки, новий освітній зміст.